söndag 6 september 2009

Överraskningar

Söndag kväll. kollar schemat, igen. Kollar mailen. Så att det inte blir några överraskningar. Tänker igen att jag nog borde ha skrivit något slags veckobrev. Skulle ha pratat med mina medmentorer om det. hm. Och innan jag vet ordet av har hela att-göra listan rullat ut som en överdimensionerad rullgardin! Den täcker hela utsikten och jag ser inte riktigt slutet. Måste rulla upp den igen så att jag kan somna inatt!

Träffade en av niorna utanför min port igår. Han kom gående på samma sätt som han går fram i korridorerna. Lite lojt, självsäkert (vad vet jag?), som en man ... på nåt sorts MTVsätt. Ganska smal och lite skranglig men ändå med en viss pondus redan. Han vill gärna var cool och ...jodå, lite tuff.
Och vad gjorde han här i mina kvarter? "Jag går och dansar. Sedan jag var 7 år. Varje lördag och nästan varje dag efter skolan. " .... !!!! Who knew?! Efter två år tillsammans visste jag ingenting om denna ganska stora del av hans liv! Jag gillar överraskningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar