tisdag 22 september 2009

Må bra

Vi har en temavecka på skolan. MÅ BRA är temat. Det blir nog fler berättelser från denna vecka men jag kan ju börja med att berätta om vad mina nior säger att de mår bra av:

- Lyssna på skön musik ("och inte sån skitmusik vi hörde nyss" syftande på avslappningsmusiken jag hade satt på under tankestunden)
-Att lyssna på musik på mitt eget sätt (ensam vaken i huset men rejält trött ca 4 på morgonen)
-Känslan efter en riktigt bra match när jag har varit bra.
-När jag lär mig en låt på gitarr som jag har hört och velat kunna spela.
-Äta vingummin.
-Dansa
-Sova ut länge på helgen (jag gissade att "länge" innebar till ca kl.11. Han menade kl.14. Minst)
-Vara med de jag älskar
-Att gå på fest och dansa och ha kul och mingla
-Att åka på fotbollskupp med fotbollslaget
-Att vara ute sent på natten och hänga med nya personer jag inte känner som är galna.
-Att resa
-Vara i en publik på en match. Gemenskapen man känner.
-Sena sommarkvällar tillsammans med kompisar
-Att koppla av och lyssna på lugn musik, ensam.
-När jag åstadkommer något
-Att vara med kompisar eller den jag älskar

Mer komplicerat än så är det alltså inte. Dagens ungdom mår bra av att åstadkomma något. I övrigt mår de bra av musik, kompisar och kärlek. Och vingummin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar