onsdag 9 december 2009

Det är mycket innan Jul

Bloggen ligger praktiskt taget nere de här sista veckorna eftersom ...det snart är Jul! Jag menar inte att jag är upptagen av kakbak och julstädning (I wish!). För oss språklärare innebär det att man måste läsa, skriva, bedöma, läsa mer, sätta betyg och ordna med annat som måste ske de sista skälvande dagarna innan Jullovet sätter in. Det blir...hektiskt.

Jag inser att det tar en massa mer tid än jag hade tänkt mig att gå igenom och bedöma de sista uppsatserna och jag känner ett helt annat medlidande med de ungar som inte hinner göra läxan till inlämningsdagen!

Förlåt alla hårda ord, kära elever! Förlåt mina obönhörliga krav på att lämna in uppgifter i tid! Förlåt för min kadaverdisciplin ... hrm, eller strävan efter något liknande i alla fall. Och slutligen; ett stort TACK, från djupet av mitt hjärta, för att ni inte läser den här bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar