torsdag 3 februari 2011

Klass 9A - en möjligen elak betraktelse.

...Nu är jag lite tveksam till om jag ens ska lägga in det här...

....hmm.... nu ska vi se... jodå!

Stackars lilla matteläraren som inte fick uppskattning för att han var så himla bra. "Bättre än de som jobbat i 15 år! " Stackars lilla han som fick höra kritik från en gammal (vacker) kvinna om att han borde satsa mer på att vara mattelärare än att vara cool och snygg. Stackars lilla han som själv prova på att känna sig kränkt.

Stackars han som inte förstod hur korkat (jag kommer verkligen inte på något annat ord) det var att fråga Stavros Louca om han var nervös för att snart träffa elever. Som om han hade en lärarkandidat framför sig!!! Hade jag vetat vad som skulle komma hade jag bytt kanal ett ögonblick, bara för att slippa se just de sekunderna! Kommer osökt på ett gammalt skämt: " But enough about me. Let's talk about you. What do YOU think about me?"

Jag har sett sådana här lärare mer än en gång. Macho, kaxiga och sällan ifrågasatta av någon alls. Stackars lilla matteläraren (eller kanske mer hans elever) om han inte vaknar upp och tar in möjligheten till utveckling under den här serien.

Suck...
Och stackars lilla mig om jag inte tar åt mig det som jag kan lära av. Visst har det hänt att jag har satt ego före ämne i klassrummet.
Shame on me! Men jag skulle fan inte fråga Stavros om han var nervös för att träffa elever!!!

Se programmet (om du mot förmodan inte har gjort det)  Klass 9A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar