lördag 18 juni 2011

Lördag. På väg till jobbet.

Nu tänker kanske ni  "Trist att jobba på en lördag" och visst kan det vara det men det är i sig inget ovanligt.
Söndagar hänger också löst om man t.ex. har en sjuksköterska i familjen. Storhelger, som jul och midsommar, går ju då också bort med jämna mellanrum. Eller så går de bort varje år om man har en präst i familjen. Så var det i min familj när jag växte upp. En sjuksköterska och en präst. Smällar man får ta.

Smällar man vill ge till andra grundar sig på ett av dagens statusrader på facebok. Jag citerar;

N: Morgonbussen till jobbet delas med pensionärer och uteliggare...
C: Jobbet??? Ska du jobba?? Vi har sommarlov ju.
N: Systembolaget... lärare har ju inte världens bästa löner så jag har ett extrajobb.
C: Aha. Ja det borde jag också ha. Ha en bra dag på jobbet. Kram kram

...alltså...ingen större chock i slutänden. "Ja, det borde jag också ha." Det här är Lärare i Sverige 2011! Att ta ett extrajobb för att klara sig bättre känns helt logiskt för fler än de här två, det kan jag garantera!  

Så kom gärna närmare, ni som tycker att vi har det så bra med alla våra lov och ni som tycker att 1,5 % lönehöjning verkligen är allt kommunen har råd med just nu (och samtidigt spenderar massor av tusenlappar i onödan  på att köpa IT utrustning på det dyraste företaget för att ni har avtal med just dem). Var inte blyga, jag knusslar inte. Här finns smällar åt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar